Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Hej nya bloggen!

Av Elisa - 25 oktober 2011 10:47

Tja, har hoppat runt här en förmiddag nu, och hittills är detta ställe så många tusen gånger bättre än blogg.se! Få se hur det tar sig här!

Nåja, tillbaka till det viktiga:

Igårkväll såg det ut såhär:

           ´


Och idag har det sett ut såhär:


         


Med andra ord är allt ganska stabilt!

 
 
Ingen bild

Boa

25 oktober 2011 23:29

Vad är det för ras på V? Han liknar mycket vår gatukorsning :)

Elisa

26 oktober 2011 09:02

Moooi! V är rottador, halv rottis, halv labbis! :) Och angående våra stickprojekt, tror du har större möjlighet att lyckas! :D Men det lönar sig att laga benvärmare litet för "breda" och sen sy gummiband i övre kanten! Jag sticka en gång ett par och efter en tvätt var dom så spända så jag nästan fick blodpropp i benen! :)

 
Ingen bild

Boa

26 oktober 2011 22:00

Det är nog ingen risk att det här benvärmarna blir för spända, det kan tom hända att jag bara behöver sticka en och kan sen sätta in båda benen i den :)

Vår K som liknar er V är en blandning av labbis, golden, schäfer, pudel, irländsk vallhund och veteterrier :)

Elisa

28 oktober 2011 12:49

Hehe, ja det är ju mindre jobb om du bara lagar en...! :) K är ju en riktig coctail! Retrivergenerna är ju oftast ganska starka, säkert därför dom påminner om varann. Fast schäfer brukar lysa igenom ganska bra också? Är K stor?

 
Ingen bild

Boa

29 oktober 2011 11:38

Någo schäfer ser man nog inte i henne :) Nu har jag ju inte sett V live, men på basen av bilderna så ser de ut som syskon men K har lite längre päls på svansen och bakbenen. I omkrets är K allt för stor :D Väger ca 25-27 kg men borde vara några kilon lättare :) Och mankhöjden är ungefär ett soffbordshöjd :) Alltså upp till knä ungefär.

 
Ingen bild

Boa

29 oktober 2011 21:07

Schäfer ser man nog inte spåret av i henne :) Men hennes mamma har gjort tre kullar med vaplar, totalt 11st och de ser alla helt olika ut och storleksmässigt är de också mycket olika. De är då alla "riktiga" syskon, dvs de har alla samma pappa och både mamman och pappan är blandras, därav den otroliga blandningen. K:s mamma ser igen helt ut som en veteterrier :) K väger ca 25kg men borde vara några kilo lättare, men efter en valpkull, sterilisering och med en ålder på snart 10 år så vill det väl komma lite extra kilon... Mankhöjden har jag aldrig mätt, men den är ungefär soffbordshög, eller lite under knäna :)

Elisa

1 november 2011 07:30

Hihi, låter som en ganska söt dam! :) Hon är nog ganska lika stor som V då, han e också "knähund" på 30 kg! Du borde komma med på Musti ja Mirris hundmarch genom karis i november! För varje deltagare doneras 1 kg hundmat åt skeppsdal (djurskyddshuset)!

 
Ingen bild

Boa

1 november 2011 20:55

Vad roligt att det även här i karis ordnas :) Vilket datum kommer det att vara och vilken tid? Ska verkligen försöka komma med då. Dessutom går ju maten till ett verkligen gott ändamål.

Elisa

2 november 2011 07:38

Preliminärt blir det 19.11 på eftermiddagen, men det är inte riktigt klart bestämt ännu. Syster skulle överlägga med chefen ännu och sen kommer det annons om det i västis! :) Lura med alla du kan bara, det är faktiskt till gott ändamål maten far! Och det tar ju inte så länge heller, 1 timme max! Komsikomsi! :D

 
Ingen bild

Boa

2 november 2011 09:37

Då ska jag definitivt komma! Bara det inte blir ändrat till den 26 för då kan jag inte komma :) Har ju nog tre hundar som jag sku kunna dela ut åt bekanta att gå med, men pga att två inte är speciellt sociala med främmande hundar så tror jag att det är bäst för alla att de stannar hemma :) Men K och jag kommer och så ska jag sprida det vidare till andra hundägare.

Elisa

2 november 2011 13:48

Toppen! Jo, jag tror mamma tar V, och jag och Å får gå 300 meter bakom alla andra. Han är ju inte heller riktigt vettig, men tänkte ge honom en chans. Kommer högst antagligen att ångra mig bittert, men tänkte hösa munkorgen på honom och hoppas på det bästa! :D

 
Ingen bild

Boa

2 november 2011 20:21

Mina två andra juveler har amerikansk pitbull i sig och liknar mycket på dem också och om dessa två muskelhögar sen bestämmer sig för att bli arg på någon så flyger jag efter som ingenting (och då är jag inte någon liten människa...) så de får snällt stanna hemma :)

Elisa

6 november 2011 20:46

Hehe, jo kan tänka mig att du kommer tvåa där! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Ovido - Quiz & Flashcards