Alla inlägg den 2 november 2011

Av Elisa - 2 november 2011 13:54

Idag är vi solo, dom små och jag. D hämtar sin syster från flygfältet, så vi överväger att dra iväg till pojo. Vi hängde en stund på stan (matbutiken) men jag täcks inte hänga och prata med kassatanterna, och mina mammavänner hade musiklekis idag. Så vi är litet uttråkade, M och jag.

Bloggen ändrade utseende på begäran av D, duger det nu då? :)

Och min kamera är försvunnen, så bilder på oss när vi är uttråkade får ni inte heller.

Men litet bilder på M med T kan ni få, från en vecka tillbaks:


     


Hon har en trasa instoppad i jumpern, ja. För jag kommer aldrig att få med mig allt jag borde när vi far nånstans, så om man dreglar ner sin jumper får man en trasa instoppad istället. Det blir nog aldrig riktigt till nåt det här med mig och "skötväska". Jag har kommit så långt att jag alltid (nästan) kommer ihåg att klämma ner en blöja och en burk mat i handväskan eller rockfickan när vi far. Det är väl alltid nåt?

Av Elisa - 2 november 2011 08:24

Jag har dåligt samvete, ofta. Ja, egentligen så gott som varje dag. Det kan vara olika saker, och oftast är dom ganska löjliga. Igår hade jag dåligt samvete till och från hela dagen för att jag var irriterad på M en gång när hon var typ 1 månad gammal och kolikskrek i en timme mitt i natten. En dag var det för att jag inte log tillbaka åt en gammal tant som är bekant med min mommo i butiken. Jag låtsades att jag inte såg henne, och sen hade jag dåligt samvete hela kvällen. Idag har jag dåligt samvete för att jag inte har tid och energi med hundarna. Mest med Å, som ännu är valp (eller tja, tidig tonåring) och skulle behöva mera aktivitet än jag har tid och energi med.

 


Och det finns liksom ingenting jag kan göra för att slippa ha dåligt samvete. För om jag städar huset, leker med M, lagar mat, går en 10 km länk med hundarna och kramar min man, så hittar min hjärna ändå på nåt annat att ha dåligt samvete för. En gång var det för att jag gick och lade mig fast jag visste att en fjäril hade irrat in sig i M:s rum och jag borde hjälpa ut den. Så det är liksom en kamp mot vindmöllor, det här. Och väldans tröttsamt.

Ovido - Quiz & Flashcards