Alla inlägg den 11 november 2011

Av Elisa - 11 november 2011 14:00

Vem är det som har uppfunnit lövblåsaren? Skulle vi kanske behöva tortera honom litet, vah? Peta in litet bambuskott under naglarna på den jäveln, och strimla hans öron med en osthyvel? Vah? Vah? Är det faktiskt så hiskeligt tungt att kratta? Och om det ÄR det, är det då så hiskeligt svårt att montera ljuddämpare på som förbannade blåsarna?

Det är inte så guld och gröna skogar ska ni veta, att bo i en by fylld med halv- eller helpensionerade gamla gubbar och gummor. Om nån kommer och påstår att det är TYST att bo bland pensionärer så kan man komma till vårt på studieresa. Dom där gamla gubbarna orkar inte så hemskt länge sitta inne och se på sina gamla gummor, innan dom tröttnar och far ut på gården och börjar:

a) mecka på en gammal traktor/mopo/mönkijä. Och eftersom deras meckan-skills är NOLL, sätter dom bara igång fanskapet, varvar allt vad dom orkar och står och ser litet bekymrade ut och sparkar på ena hjulet tillika.

b) dra igång motorsågen och såga ner allt man bara täcks. Om inte annat går det med riktigt grova grässtrån också.

c) dra igång lövblåsaren. Det är det sista alternativet oftast, för det är litet gay, men ändå har dom alla en. Och just nu är det (IGEN) en som surrar på, och M sover 3 minuter, pirrar 1, sover 3 osv osv.

Skulle ta hela packet med och gå ut och gå om det inte var för att A informerade mig att min piriformis (vilket INTE är fjosan, fast det låter så) går i lås av att jag skuffar på vagnen. Så helst ska jag undvika det en tid, och åtminstone inte släpa på boysen tillika. Så jag och min piriformis sitter inne och funderar ut lövblåsarsabotage.

Ovido - Quiz & Flashcards