Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Ajm bäkk.

Av Elisa - 14 november 2011 16:22

Vi har varit litet akkjupajd i helgen, och så pajade vårt modem, men nu är jag tillbaka! Farsdagen gick fint sen när jag slutade vara arg på fadern (M:s) som kom hem full som en kaja halv tre på natten. Han spräckte nån tallrik nere i köket innan kan kom upp och satte sig på sängkanten, åt nån äcklig microkorv, spred spritånga omkring sig och sen slockna, snarkande. Nåja, han fick förlåt där framåt eftermiddagen och sen var det en riktigt mysig dag.

Ida däremot har varit ganska off. Inget nät, ingen inspiration och ingen iver. Det enda jag fått gjort idag är att jag räknat ut hur mycket golv och färg det går åt till att remppa nedrevåningen. Det är nästa projekt här på berget och jag skulle gärna börja med det BUMS! Men det är bara vissa delar av en remppa som kan genomföras med Korven hemma, så det måste koordineras till veckoslut, pappa hemma och något tak över huvudet. Jag kan spackla väggarna, måla lister i hjälpköket, tejpa taklisterna och skruva ner allt från väggarna, men måla väggar och lägga golv måste ske med Korven på annan ort. Så det får nog bli lock på det projektet till efter jul, I´m afraid.

Korven fick sin tredje tand idag, så jag bävar inför kvällens amning. VARFÖR kan hon inte bara bestämma sig för att hon inte vill ha mer? Make it easy on me, liksom?

 
 
Ingen bild

mamsen

14 november 2011 17:44

Åå så fint. Nu har hon 3 tänder, hurra. Ja trodde att du skulle skriva att VARFÖR kan hon inte få tänder bara i nedre käken. Hemska tanke, hann redan bli alldeles rädd innan jag läst hela meningen.

 
Ingen bild

Elisa

14 november 2011 18:48

Hehe, nä tänderna får nog komma bara int hon använder dom på mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Ovido - Quiz & Flashcards