Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Mitt fantastiska tålamod

Av Elisa - 18 november 2011 16:34

Tja, det gick ju si sådär med det där med att inte börja remppa före efter jul. Det gick riktigt jättedåligt, faktiskt. Igår hittade jag mig själv i Rautia med färgkartor i händerna och nu plötsligt har jag spacklat hälften av väggarna. Och det kan hända att jag i misstag målar matsalen på söndan. Suck, får magsår med mig själv ibland. Nå, jag inbillar mig att det kommer att gå jättefort och det kommer inte att bli så hemskt dammigt och vi kommer att bli klara i god tid före jul. Eller hur?

Så det är sånt vi sysslar med. Spacklar, slipar, målar. M är till jättelitet hjälp, och likadant med Å och V. Och så tajmade jag hela kalaset till samma två veckor som D är uppe i Rovaniemi med julgubben. Eller tja, julgubben jobbar knappast på D:s jobb, men han bor ju där i trakterna. Så jag gör allt detta solo. BRA ide, Elisa! Faktiskt, du gör det igen! Fast D får lägga golvet när han kommer hem. Och det kan ju hända att jag tappar gnistan och flyr till Pojo och lämnar skitet. Så kan det också gå. Blir spännande dethär!

 
 
Ingen bild

mamsen

19 november 2011 15:16

Tänne vaan. Ryms riktit bra.

 
Ingen bild

Elisa

20 november 2011 16:16

Hyvä hyvä! Jag kan laga mat och diska som hyra! M kan dregla överallt och sprida skitblöjor omkring sig som hyra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Ovido - Quiz & Flashcards