Alla inlägg under november 2011

Av Elisa - 1 november 2011 07:34

Det här med vintertid och sommartid tycker jag egentligen är litet kul. Det är liksom ett litet avbrott i vardagen, inte bara en vanlig söndag utan ändra-klockan-söndan. HUR simpel är inte jag? Nå, hursomhelst, är inte riktigt så förtjust i hela fenomenet mer. Tidigare betydde ju byte till vintertid att jag fick sova en timme längre på morgonen = supernajs. Nu med baby betyder det att jag stiger upp precis samma tid som förrut, men klockan visar en timme mindre. Så vår tidigare väckning vid 8 - halv 9 är nu 7 - halv 8. Och det känns litet jobbigt, faktiskt. För hon vill ju ha lunch halv 10. Så igår introducerades gröt, vilket var ganska ok, tror jag. Sen laga jag kycklinggryta, och det var också en hit. Hur i helsike nån kan tycka att det går att äta kokt broiler utan kryddor fattar jag inte, men korven digga!

Veckans planer är inte särskilt många eller komplicerade, en sväng till citymarket möjligen. I övrigt försöker vi bara hänga med mannen, för nästa vecka är han borta igen.

Ovido - Quiz & Flashcards