Alla inlägg den 14 december 2011

Av Elisa - 14 december 2011 17:02

Idag trotsade jag min feber, mitt halsont och mina ca 72 liter snor jag bär i huvudet och for på julhandel med systern. Det var en väldigt bra julhandel, har så gott som inget kvar att skaffa. Men i nåt skede halvvägs till Ekenäs tänkte jag dimpa. Hjärtat började hoppa sina extra slag och lungorna drog ihop sig till två russin och bara pep. Tyckte litet synd om mig själv, faktiskt. Men lugna puckar, är fortfarande vid liv.

Kråkan är också sjuk, men hon typ bara flinar åt mig, biter mig i axeln och tänker "ei tunnu missään" medan jag är ynklig som en karl. Fast hellre är vi ju sjuka nu än på julen.

Och idag kommer granen hem och det är ju alltid en moodbooster. Inte för att jag kommer orka pynta den ikväll, men den är ju HÄR iallafall. Och inte orkar jag packa klappar ikväll heller.

Är litet avundsjuk på dom där som kan vara snuviga i flera veckor, eller ha hosta hur länge som helst, men aldrig få feber. Varför har endel det så? Jag får ALLTID feber, och är helt dunder-rutten i flera dagar. Men okej, är ju iofs alltid frisk igen på en vecka eller så också. Men just nu är det syndast om mig i hela världen.


Avslutar med att fnissa litet åt ett glöggrecept D hittat på nätet:


1. Häll upp 25 liter pissljummen koskenkorva i en tunna.

2. Lägg i ett russin.

3. Rör om föriktigt.

4. Sätt på locket.

5. Vänta i 10 minuter, sen är den färdig.

6. Provsmaka gärna efter 5 minuter. Tycker du att det smakar för mycket frukt, plocka bort russinet.

Receptet avsett för 75 svenskar eller 5-6 finnar.


Skål.


Skapa flashcards