Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Elisa - 13 januari 2012 14:03

Min lilla söta varmkorv blev idag en riktigt arg liten grillkorv. Hon tog fart med sin gåstol, skuffade allt hon orkade och lyckades skuffa bort en pall och en halvfull (tung!) vedbärare som utgjorde (trodde jag) en mur mellan henne och takkan. Jag stod och moppade tre meter ifrån, men hann inte fram före hon grillade högerhanden på luckan. Bra jobbat av oss två! Så sen fick vi åka iväg till hvc och packa in handen och trycka ungen full med värkmedicin. Det var nog inte så farligt, en stor blåsa blev det, som täcker "trampdynan" under tummen. Men man vet ju själv hur ont det gör att bränna sig, så det är ju inte konstigt att hon var arg. Men så onödigt liksom! Så nu måste jag ta tag i det där med ordentligt skydd framför takkan, som jag skjutit fram hela tiden. Tänker helt enkelt bygga en trägrind som jag fäster på vardera sida om takkan. För jag tror inte att detta var sista gången det var spännande att se på elden.

När vi kom hem från hvc och apoteket (måste köpa värkmedicin och bandagegrejs) fick hon litet naksun. Det är den nya absoluta favoriten, hon älskar dem. Så två naksun tog det, sen log hon litet försiktigt. Efter fyra naksun var jag helt förlåten och hon börja ivra upp sig riktigt ordentligt. När vi kom till mosad banan som mellis var hon sitt gamla jag igen! Så jag tror att förutom den första chocken och den värsta värken, kommer bristen på badibunkka att vara det värsta med hela kalaset!

Men detta idag alltså!

Ovido - Quiz & Flashcards