Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Mattväverskan rapporterar

Av Elisa - 17 mars 2012 20:09

Tydligen är detta mitt nya blogg-tempo. Jaja, inte mycket att göra nåt åt! Vi har: Restaurerat en dammsugare, bott hos de äldre i pojo, varit utan pappa/husse/man igen, ätit obehagliga chokobollar (bara jag), haft diarre sen onsdan (bara M), dippat hittills tre tuttar i potta med diarre (bara M), glömt att köpa nya tuttar, bakat smaklös skinkpaj, köpt en vävstol, upplevt en dag utan kaffe (inte att rekomendera för koffeinare!), retat upp mig på allt möjligt, dödat en blomma och hackat is.

Det roligaste är nog nästan vävstolen!

 

Detta är den sämsta bilden ever (kvalitet alltså) men stal den på nätet så då får man väl nöja sig. Men så ser den alltså ut! Fast min är grön, och min pall är överklädd med blått plychtyg. Äckelpäckel. Ska byta tyget och dammsuga av stolen (med den restaurerade dammsugaren!). Alla jag talat med (mest gamla tanter) har högt och ljudligt förklarat att man absoluuuut inte kan lära sig väva bara sådär! Det kräver MYYYYCKET övning och man måste ha en vävare att visa hur man gör, det är sååååå svårt. Det här vägrade jag naturligtvis tro på, tyckte det verkar ganska logiskt. Lånade en bok på bibban och lärde mig. Tog ungefär en timme. Vad lär vi oss av detta? Tro inte på gamla tanter.

Att få upp den till övre våningen var det jobbigaste i flytta-möbel-kategori jag nånsin varit med om. Min man bara spottade och fräste, min svåger bara svor och min svärfar såg bara förvirrad ut och hummade bekymrat. Men nu är den på plats, och flyttar nog aldrig mer! Inte i form av vävstol iallafall! Den första "mattan" var en testmatta, och så ser den ut också. Den andra, som jag tänker börja med imoron, kanske jag lägger bild på sen. Om den blir jättesnygg!

Poop-korven, hon ja, bara poopar. Ytterst otrevligt, för vill ju inte ha en bebis med vätskebrist. Och så är hon helt tillräckligt mager som det är (kinderna är ytterst missvisande!) och börjar misstänka att det blir minus i vikten hos rådis på torsdag. Men kan ju inte göra mycket åt det, dieten är vitt böd, banan, äpple och ris och jag tycker det börjar ta sig.

 

Vad jag irriterat mig på? Nå mestadels Hangöbor som flyttar till Hangö och sedan tycker det är så himla synd om dem för att dom har så långt att köra överallt. Voi helleduudis. Flytta inte dit då. Och Ekenäsbor. Som orkar tjata/pirra/jomsa om pikipikismå saker fast ingen vill höra. Och Karisbor. Som är så nyfikna att man skulle vilja klä ut sig när man far till matbutiken, bara för att jäklas. Ungefär det, sådär i ett nötskal.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Ovido - Quiz & Flashcards