Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Vårgalen

Av Elisa - 24 april 2012 20:13


Hej hopp! Herreguuuud vad det är kiva med vår! Jag gick liksom mer eller mindre miste om den ifjol, vaggade bara på med tjocka vader och gröt i hjärnan, och kunde inte se tårna så tanken på att nå ner till en rabatt var bara skrattretande. Så nu har jag ett helt års vårpetas i jorden att ta igen! Så det är väl ungefär det jag gjort sen senast; petat i jorden.

Finaste bästa mamsen hjälpte mig massor förra veckan, så nu har jag nästan allt i krukor eller ytterst begränsade rabatter (för att undvika ogräs). Min mamma är en så bra mamma så jag nästan skäms ibland, för det är litet som att skryta bara att HA henne, så bra är hon. Siktar på att bli ungefär hälften så bra, då är jag redan en pärla! :)

Men, tillbaka till ämnet; se vad fint:

     

Och inne har mina kryddor tagit sig:

   

Men för att paprikan inte ska bli en lika stor sticka i reven åt mig som den blev ifjol, är nästa projekt ett litet växthus! Fick ett jättefint gammalt fönster av syster med 9 små rutor, som jag hade tänkt luta mot en vägg ute och leka att det var ett växthus. Konstaterade dock att det var så fnöskigt så det nog inte skulle hålla ute i väder och vind, så nu bygger jag ett nytt av rutorna, och gör karmen till en 9-bilders fotoram. Eller, SKA göra. Först ska jag få klart stenplattorna ute. Är på ganska god väg:

   

Och så har jag byggt ett staket. Om västis skulle ha fula staket som tävling i årets sommartävling, skulle jag vinna. Med hästlängder. Men det är liksom så fult så det blir litet fint. Och så passar det ganska bra in med resten av gården. Litet slarvpetter-meets-skogen-with-dogpoo-and-ogräs. Och så tycker grannarna det är fult, och det tycker jag är roligt! :)

 

Och gissa vem som överlevt tre års kontinuerlig gräsklippartortyr!?!?!

Min rabarber!!!!!

 

Så himla strongt av den, så nu ska den få ett alldeles eget litet fult staket! Som belöning! Eller blir det kanske den slutliga tortyren? Svårt att säga.

Men jag älskar varje dag just nu, TROTS att D är borta hela veckan och M för ett eget litet korståg varje natt mellan 3 och 4 för att få sova i vår säng. I don´t care, för det är VÅÅÅÅÅR!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Skapa flashcards