Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Elisa - 14 juni 2012 21:16

Jag har haft paus, i en månad! Orsaken är att barnet är ett barn och inte en baby. Och mannen heter snart Gunther, så mycket är han i Tyskland. Och jag kan VÄVA. Riktiga mattor, som ser ut som mattor. Så hiskeligt kul! Och det är sommar och det är soool, och jag har så massor att göra ute. Och Å och V flyttar snart hemifrån för att ingen har tid med dem. Så jag hinner helt enkelt inte blogga! Men, här kommer nu liten recap:

Vi följde med D på arbetsresa till Jyväskylä, vilket var jättekul! M är en riktig ängel att ha med på resa, hon älskade varje sekund. Tror vi får börja leka hotell här hemma. Fast, vi har ju inget bollhav.


Bollhav var nämligen en megahit, sen när hon äntligen vågade gå ner i det! :)


 


Och håret blir lätt litet spretigt av allt plast.




 

Där fanns också ett megalejon som hon trodde var Å. Så först var hon jättesnäll och bara klappade och kramade det, men sen när hon märkte att det inte var Å började hon dänga den i golvet.


    

Vi badade badkar i vårt fina hotellrum och det var en 10 poängare.

Förutom vår lilla resa, har vi:

Testat "riktigt" vatten. Det enda hon ville var att med allt våld kasta sig i. Södern kommer att bli en ansträngning i höst.


 

Testat svansar för första gången. Dom var där i 1,3 sekunder.



Stökat till i vardagsrummet. 277894633892 gånger.

 

Invigt den första egna sandlådan, made by moffa!


Testat Matheos sandlåda, som också var bra.

   

Hjälpt mommo så blommor.

Och sen var det ju ettårsdag!!

M fick en gungstol som var keikkor!

   
Och så poxa hon såpbubblor med nonchalant min.

Men alltså, HUR kan ett år ha gått????? Jag gick ju JUST omkring med milt sagt stor mage, tjocka fötter och litet dåliga nerver! Har jag faktiskt varit mamma ett helt år? En midsommar, en höst, en vinter, en jul, ett nyår, en påsk och en vår? Hur jag än tänker på det är det inte klokt. Och sen tillika tycker jag El Makko har funnits hur länge som helst. Jag säger det igen, man blir locco av att få barn.

Dom andra två (eviga) babyna då?

V har mjäll och tycker synd om sig själv ganska ofta. Han vaknar dock alltid till liv till sommaren, och får emellan lyckospratt och springer omkring som en nyfödd kalv och sjåpar och pjåskar sig. Han har äntligen, som 5 år gammal, börjat våga fara och simma. Modiga lilla V! (fniss)


   

Å är sg lik. Tar himla väl hand om Wilson (bollen) och busar med T som vanligt. Han har nog inte fått flere hjärnceller, tyvärr. Det är nog fortfarande 2-3 st han har att förlita sig på. Men man märker på honom också att det kommit en kid i huset, V mjällar och Å kommer fram till mig och börjar ytterst försiktigt och försynt pussa mig på armen/i håret/ på knäet/var det nu råkar. Och när jag sätter ner mig på huk sticker han in huvudet i min armhåla och står helt stilla och bara lutar mot mig. Och när det handlar om Å så är det nog rejäl matte-saknad för att han ska stå stilla.

Så dåligt samvete har jag konstant för att jag inte ger gossarna den tid dom borde få, men jag försöker intala mig själv att det blir bättre. Och under tiden höser jag godis i dem och låter dem busa i sängen ibland.

Sommaren är ganska full av planer. En lugn midsommar. Ett trettioårskalas som började som ganska litetsom lutar mot att bli ganska stort. En kryssning till sthlm som jag ser sååå fram emot! Och så en vecka D-semester (alltså MED honom, inte ifrån honom!) i nåt skede. Och sen en vecka i södern i september. Och sen är M 1,5 år, jag påbörjar mitt sista vårdlediga år (antagligen ever) och 2012 rullar mot sitt slut.

Saker jag sitter och trycker på:

- Min lista jag gjorde före M föddes

- Jukkapoika

- Jag och kläder

- Gården

- Pysslandet

- En tant i en röd mondeo förra veckan

- Min telefon

- Fasader

Kommer aldrig att få alla dessa inlägg skrivna. Nåh, kanske att lista dem är en början!

Skapa flashcards