Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Mina bokstäver

Av Elisa - 30 juni 2012 19:53

Det har hänt nåt med mig, nåt konstigt. Jag har alltid varit sån som vill ha "allt i ordning" före ett kalas eller en fest (hemma hos oss, då) och kunnat hålla på och planera och ordna och fixa HUR mycket som helst före. Mängden hysteriskt fixas varierar, och det handlar alltid om totalt irrelevanta grejer, men det hysteriska fixandet har alltid infunnit sig. En gång behövde jag absolut ha kökslådorna städade innan ett kalas, och en gång var det alla mattor tvättade. Och grejen är ju den att mina kökslådor oftast är fast och nytvättade mattor står i skrubben och väntar på hösten under kalas, så det är som sagt litet irrelevant. Däremot har jag aldrig koll på det litet mer relevanta, som t.ex när ska jag fara och handla så jag har allt jag behöver till bakandet (har nån gång gjort storhandel i abc inför ett kalas som var på en helg), eller t.ex informera D om när kalaset ÄR.

Nåh, nu har det inte infunnit sig. Inget, nada! Och då ser jag ju jättemycket fram emot festen! Förstår inte alls? Jag har typ just och jämt bestämt mig för vad vi ska bjuda på, räknat hur många vi blir (35 pers, jeeeii!!! :D) och tänkt på att partytältet måste grävas fram. Och herrigud så SKÖNT! Jag är liksom lugn och sansad bara, och det är jättekiva! Fast den hysteriska delen av mig är ju nog litet orolig över hur det ska gå sen, helt oplanerat.

Tror att det hänger ihop med mitt behov i största allmänhet av att ha saker och ting planerade, ordning och reda och alltid business before pleasure, ALLTID. De dåliga godisarna före de godaste i en påse, de tråkiga sysslorna hemma för de roliga, de tunga stenarna före de lätta ute på gården och länk med pojkarna före lek med pojkarna.

Jag är nog allt annat än impulsiv och nyckfull, men är det kanske påväg att ändras? För jag har jäkligt skitiga kökslådor oh en hel hög mattor fyllda med hundhår och babykiss!


Här en ganska kiva samling rumpor:

 

 
 
Ingen bild

Lotta

30 juni 2012 23:48

Hahaha, vilken fin bild!=) Vad är det månne som är så intressant där ute?

Vet du vad, jag hade samma upplevelse idag. Idag kl. 18 var alltså 30-års festen, för en av våra närmsta vänner. Kl. 11 idag morse hade vi varken present eller mitt uttänkta kort ens påbörjat!! Sånt har nog aldrig hänt förr. Övervägde att bli lite hysterisk där vid ett skede (speciellt då kortet som var det enda jag iaf TÄNKT ut, skulle bestå av ett speciellt foto och det visar sig att fotoaffären är stängd på lördagar). Men sen orka jag int, och vet du vad - allt ordna sig ändå! Så näe du, det där vi ha fundera på att bli lite hörhöga och ta dagen som den kommer - vi borde nog överväga det på nytt!

 
Ingen bild

Ia

1 juli 2012 18:58

Oj, you wild thing!!! :D Men jo, håller med, en trip till hörhöland skulle säkert vara hälsosamt! But how to get there?

 
Ingen bild

Boa

1 juli 2012 23:22

Vilken härlig bild!

 
Ingen bild

Ia

3 juli 2012 08:27

Hahaa, joo Boa! Sådär har dom stått på mommos och moffas säng och kollat efter bilar ända sen M kunde stå. :) För alla dogs måste alltid vara med när vi byter blöja på M, och alla tre älskar dom bilar. :)

 
Ingen bild

mamsen

5 juli 2012 15:43

Dom e mommos gullrumpor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Ovido - Quiz & Flashcards