Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Elisa - 11 juli 2012 12:28

Hejsan hejsan. Nu är jag alltså vuxen då. Firar det med att beställa tid till frissan (man kan inte se ut som en spurgutant i håret när man är vuxen), beställa nya glasögon (om dom är kiva, tänkte satsa på sånadär litet tantiga grejer) och tvätta mattor. Fast tvätta mattor gick ju sen inte, eftersom himlen tvättar jorden för tillfället. Men jag SKA tvätta mattor den här veckan.

Festen gick bra, jag lagade alltför mycket mat (igen) men tror allt var riktigt ätbart. Och jag tror alla hade riktigt roligt, det hade jag iallafall. Och D. Ojojoj så D hade roligt. Hehe. Försökte bjussa på en GT på söndagmoronen när han vakna (läs kl 13.40) men då ville han inte ha sådana mer. Veri vierd!?

Som sagt ska jag klippa håret den här veckan, besöka Morre på hantverksförsäljningen i Fokus (hann aldrig virka kramisar till den, hoppas ingen saknar dem!), tvätta mattor, städa garderob och fixa upp vardagsrum och sovrum litet. Nästa vecka blir det kryssning med la chicas i dagarna tre, och sen är det bara litet på en vecka juli kvar. Ska också försöka få en trip till Ekenäs skärgård inklämd nånstans, och så kommer A över från svedala i slutet på månaden, så då blir det en hel del häng med dem. Karisnatten firas väl hos grannen på någon sorts barn-grill-fest (vi skall alltså inte grilla barnen, bara grilla MED dem) och hur den kvällen slutar är väl ännu litet oklar.

Imorgon blir det playdate igen, känns som länge sen sist så det ska bli väldans kul! På tal om ungar har jag just gjort M:s horoskop, och jag skratade så jag kiknade! En pryltokig unge, snål, envis och gillar att ställa till med bråk. Hahahaaaa! Fast också glad, social och händig, snabbtänkt och nyfiken samt bra med pengar (thank God! Fast det är väl alla snåljåpar?). Ska gärva ner horoskopet i en lådda nånstans och gräva fram det sen när hon är 20, så får vi se hur det blev! Gjorde även andra M:s igårkväll, och tydligen kommer dom att bli natt och dag, de båda M:en! :D

Dock var det litet trist att konstatera att en generationsplacering för dom här ungarna verkar vara att uranus och neptunus smyger runt kring fiskarna just nu, vilket ger tendenser till deppighet, bedrövelse och känsla av meningslöshet till och från. Fy vad trist, vill inte att våra ungar ska vara ledsna. Fast, hellre det än i eld, för fiskens influenser är iallafall oftast ganska svaga, diffusa och lätt övergående! Men det var himla kul att gräva fram böckerna, kartorna och passaren igen efter flera års paus!

Skapa flashcards