Alla inlägg under januari 2013

Av Elisa - 5 januari 2013 22:11

Alltså, nu tror väl alla att jag och D är i strid, men det är vi alltså inte! Vi har bara för litet att göra och för mycket gratisfunktioner på våra telefoner!

Av Elisa - 5 januari 2013 21:24

De första fem dagarna på året har varit förväntat händelserika: Dagis, feber, shopping, sjuka mängder papper och allt för mycket choklad.
Dagis: det gick sjukt bra att jag inte kan förstå att det kan gå så bra att börja dagis! Första dagen utan inskolning hängde D där i en timme, sade hejdå åt M som fick se litet mumin med dagistanten och gick. Inga gråt, inga bråk och 1,5 h sov hon när det var vila. Fr.o.m andra dagen bara springer hon iväg till lekrummet när hon fått rocken bort och svarar bara med ett "hejtååå" när jag ropar att jag far på jobb. Och av nån orsak har hon bestämt sig för att börja torrträna tillika. Jag skulle helst ha skjutit på det litet av tids- och bekvämlighetsskäl, men ingen frågar ju mig.
Feber: jag trodde jag inte tog nån stress alls inför dagisstart, men när första dagen var undan och lyckad fick jag på ca 20 minuter en galet hög feber. Min stressfeber, den som kommer när det blir för mycket stress eller sen när den släpper. En liten flunssa passade på att titta in när jag en gång var däckad men den var liten och hade inte en chans från början heller.
Shopping: vet inte om jag klär mig som en tolvåring eller om jag har fel uppfattning om seppälä, men herregud så jag alltid hittar kläder när jag far dit! Så bara jag kommer till hm nu ännu med syster och får införskaffat nya basjumprar och farkkun för mitt julklappspresentkort så har jag en så fungerande garderob man kan förvänta sig av mig!
Papper: alltså jösses för mängderna papper företagare får slåss med! Jag insåg ju att det blir mycket papper, men HERREGUD! Jag vill ha en maskin som mappar papper. Finns det sån?
Choklad: det är liksom dubbelt problem med att tvingas reklamera en låda choklad pga söndriga chokoplattor. Dom borde ha en gubbe som kör omkring och söker bort den. Eller kastar den i roskis för min del.
Men, överlag en väldigt positiv första vecka! Fick dessutom träffa T första gången på evigheter och avslutar veckan med en arbetstur imoron!
Nedan ett exempel på hur D och jag kommunicerar ibland:

Skapa flashcards