Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Elisa - 22 februari 2013 11:42

Det här med att blogga på natten gick ju inte särskillt bra. Alls. Jag slocknar varje gång innan jag hinner skriva nåt. Nåh, vi har det bra. M trivs massor på dagis, prepplar på och växer på längden som tusan just nu. Det att jag jobbar är hon inte så förtjust i, men hon har börjat sura på pappa också när han jobbar, så vi får båda vår beskärda del.

Mackandet går bra, känns som att vi har kommit ordentligt in i rullorna och hittat rutinerna på stället. Nu väntar vi bara ivrigt på sommaren och sommargästerna!

När jag inte kokar kaffe fördjupar jag mig i feng shui och det kinesiska horoskopet, eller sitter bara i ett soffhörn och dåsar. Det tar nog någon månad ännu (hela sommaren misstänker jag) innan min hjärna har vant sig med macken och vårt nya liv som Roy och Roger!


Dagens Matticitat:

Lägga på smutsi prickapanas nu. (Hon ville dra på sig en nerklottad prickig pyjamas efter morgonmålet.)


Dagens tanke:

Jag tror att alla människor behöver a) en hobby och b) egna vänner. Annars fungerar man nog inte i ett vanligt samhälle bland vanliga människor, åtminstone inte särdeles friktionsfritt.


Dagens höjdpunkt:

Bastu, pizza och rödvin.


Dagens bästa:

Min man.

Skapa flashcards