Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Elisa - 11 mars 2013 21:44

Här sjukstugar vi. Mitt immunförsvar suger balle grande efter förlossningen, undrar när det är uppbyggt igen? Har varit sjuk sgs konstant sen vi började med macken och börjar tröttna nu. Vanlig flunssa, flunssa med ont i halsen, magkatarr, flunssa med snor, keuhkoputken tulehdus, flunssa med feber, bara feber och nu en liten blandning av allt. Men sen finns det väl inget mer man kan få? Skitun, kanske? Eller så får jag bryta ett ben eller två. M fick välikorvantulehdus och D har god knows what, för han far int till doktorn. Jippii.
Men Å och V är friska! Och hej, snart är det vår, och M fyller 2 år (HERREGUD!!!) och jag får gå på ishockey och pink-konsert, och alla sommargäster kommer och handla till macken och man kan inte ha flunssa mitt i sommaren! Tyvärr kommer jag och D inte att ha mer än 2 dagar semester iår, medan M har sommarlov hela juli. Men gudskelov har världens bästa mommo semester tillika så det reder sig.
Den här veckan går dock ut på att balansera jobb och vila så skicket småningom skulle ta sig. Jajah, why not? Det är ju ändå bara tråkig vinter där ute!
Bilderna beskriver klass-skillnaderna i vårt hushåll; the royalty i soffan, resten på golvet.

Ovido - Quiz & Flashcards