Alla inlägg under april 2013

Av Elisa - 5 april 2013 12:47

Hittade lee-jeans på loppis som passa mig perfekt! Ett litet hål hade de, som jag åtgärdade på en kvart. Pris: 0,20 ?. Jeeee! Och ps: när ska min mage sluta se ut som en reve?

Av Elisa - 4 april 2013 23:00

Är sjuk. Igen. Har aldrig i hela mitt tre decennier långa liv varit så sjuk som den här vintern. Har i princip bara haft en vecka långa friskpauser emellan, resten snorar jag. Och jag känner ända in i djupaste märgen att det var förlossningen (eller kanske mera konsekvenserna av den) som förstörde mitt immunförsvar. Men hallååå, det är snart två ÅR sen!?! Och förståss kombon också; toppa däckat immunförsvar med 1,5 år hemma och sen slänga sig ut bland massvis baciller och förhöjd stressnivå är kanske inte det bästa tänkbara, men ändå. Hur förbättrar man immunförsvaret? Utan att börja sporta, sluta röka eller bara äta fisk? Finns det piller man kan ta? Eller några asiga soppor? Eller tallbarr eller nåt annat martha-trix? Överdoserar redan D-vitamin, men vad mer? Saknar mina vita blodkroppar, ångrar att jag inte uppskattade dem mer när dom ännu fanns och är illa rädd för att jag inte kommer upp i samma kvalitet (eller kvantitet, vilket som nu är det avgörande) mer. Tror inte man från 30 till 60 kan bygga upp sig i samma trim som man kan från 0 till 30. Och dessutom har jag väl ingen jävla nytta av att vara i topptrim vid 60. Då hade jag tänkt att jag bara skulle sitta i soffan och sticka halsdukar. Skit samma om snoren rinner då.
Är liksom litet bitter. Och känner att den förhatliga självömkan börjar titta fram, och är det nåt jag hatar mer än att vara sjuk så är det självömkan. Det absolut fulaste i människan. Så snart är jag ful också. Damn.

Skapa flashcards