Alla inlägg under maj 2013

Av Elisa - 20 maj 2013 22:21

Hon pratar ju galet mycket den här tösen. Och om ingen är där, pratar hon för sig själv. Och hon sjunger. Allt tänkbart. Och när hon gått igenom hela sin repertoar ( ett tjugotal biisin) så drar hon dom hon kan på finska. Och när den harangen är slut hittar hon på egna. Så ni kan tänka er min hjärna, där ALL "musik" jag hör fastnar...!
Hon klättrar, springer och hoppar ( hyppy = hoppar jämfota Matti Nykänen style ) är det nya skriket.
För någon dag sen i parken klättra hon på repstege upp till rutchbanan, så jag kan kanske sluta nojja över trappor snart. Hennes hår börjar bli långt och hennes kinder är lika torra och fnasiga som alltid. Favvomaten är ärtsoppa, spaghetti och pripelsås samt allt med korv i. Kött överlag, egentligen. Fortsättningsvis lång och smal, och fortfarande lika hetlevrad!

Av Elisa - 20 maj 2013 22:07

Kort sammanfattning:
- Det börjar bli fart och fläng på jobbet. Sommaren kommer med stormsteg och med den alla sommargäster.
- Min man klagar på att vårt hem är hett = ultimat sommartecken.
- M är fortsättningsvis bäst i hela världen.
- Gossarnas punkkisaldo hittills: 3 + 2. Men dom släpper huisigt enkelt i år!
- M har kalas på onsdan och väntar nåt fruktansvärt.
- Min trädgård gallrades ner rejält i våras pga jobb hela sommaren, och består därför av några träd, en sandlåda och massvis med maskrosor.
- Roligast: Mamsen och S hyr stuga igen!!! Det betyder en sommar av hav, fiske, lyckliga hundar och lycklig Ia!!

Skapa flashcards