Alla inlägg under juli 2013

Av Elisa - 1 juli 2013 23:55

Detta är vad jag funderat på, kommit fram till och gjort de senaste dagarna:


1. Nuförtiden blir jag tydligen brun!?! Fantastiskt! Åldern? Barnafödande? Don´t know, don´t care, jag blir BRUUUUUN!

2. Att vara företagare är min grej. Tror inte jag nödvändigtvis har denna mack resten av mitt liv, men som det nu känns jobbar jag nog aldrig mer för nån annan än mig själv. Frihet, på alla sätt man kan tänka sig!

3. Den där "vinterpälsen", som alla hurtbullar tjatar om hela tiden, gjorde jag mig av med på midsommarhelgen. Vasrför göra sådant när det ännu är kallt i vattnet? För att vara hurtbullig. Nåja, det är inte jag, sådeså.

4. Har blivit fullkomligt övertygad om att alla krämpor man kan ha (fysiska) kan till allra största del botas med bondförnuft, en glad själ och litet fanannamma. Mitt nackspärr gick om mha tunga lyft samt ett knax hos Lönnberg, och ledde till axel-stärv. Det gick om med tunga lyft och burana, samt ledde till tennisarmbåge. Den har nu gett sig mha tunga lyft och salva, och har nu resulterat i en väldigt sjuk handled. Planen är nu att göra litet tunga lyft (det är drickakorgar på jobbet jag lyfter på) och leda ut skitet i fingertopparna, och sen är det borta. Men om jag inte skulle ha jobbat som normalt, skulle nog huvet vara snett fortfarande. Man ska inte känna efter så mycket, livet blir så känsligt då.

5. Jag har semester, i dagarna 3! Hipp hipp!

6. Har insett en kliché som folk tjatat om i evigheter; lyckan ligger i dig själv, inte i din omgivning. Det ÄR så SANT! En surpuppa blir aldrig lycklig, fast den vann 7 miljoner på lotto, fick perfekta barn och levde det perfekta livet, medan en positiv alkoholist kan vara lycklig i en hyresetta i bäljars med splittrad familj och 2 € på kontot. Vilket leder till det faktum att svartsjuka är FULLKOMLIGT bortkastad energi, eftersom det att du får det materiella/fysiska/whatever den andra har, inte kommer att göra dig ett endaste litet dugg lyckligare! Du bara tror det, för att du inte tänker efter.


Nu ska jag gå och sova, slut på rapport från berget.  

Skapa flashcards