Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

Flummigt mitt i natten

Av Elisa - 8 februari 2014 00:23

Hejsan år 2014!
Hittills har du varit riktigt angenäm att ha att göra med, tack för det!
Vi har det bra. Förutom den jäkla intervju-, söknings- och anställningsrumban är allt bara toppen på Macken.
Men LORD ge mig en vettig sommarjobbare!!! Jag tycker det här med anställning av folk kunde fungera som "matkassen" i sverige; du ringer/mailar in din beställning och dom skickar dig det du beställt. Enkelt!
Yes? No?
NO! Med risk att låta som en 76-åring: alltså dagens ungdomar har INGEN arbetsmoral, inga vett och etikett och inga hum om hur världen fungerar!!! Allt handlar om MIG, hur JAG mår, vad JAG vill och så ska ju allt vara roligt. Och enkelt. Annars bara skiter man i det. För det går ju bra, kela betalar sen istället. Nåmen dåså! Gnnghhhfffff!
Nåja, vad kan man göra till det. Inte så farligt mycket. Kanske försöka lära eget barn att inget är gratis, det lönar sig aldrig att välja den enklaste vägen och att verklig glädje är att njuta av något man faktiskt gjort sig förtjänt av! Inte undra på att unga mår så jäkla dåligt idag: dom har ju för h*lvete TRÅKIGT! Ingen förväntar sig nåt av dem, inget är beroende av att dom skulle lyfta ett finger för nåt och alla gropar det kan finnas på en väg slätas hastigt ut av föräldrar, skolor och samhälle. Så att nu inte mammas gulleduttepluttefnutt ska behöva anstränga sig! Nå vad gör plutte-fucking-fnutten då? Jo mobbar, vandaliserar, slåss, knarkar eller sparkar ihjäl djur. För unga BEHÖVER motgångar att rulla sig i, förfasa sig över och hetsa upp sig över. På min tid var det att jag inte hade råd med lewisarna jag så ville ha, att jag inte kunde gå på den häftiga festen för att jag måste jobba, att bussen var försenad när jag hade en träff (eller monkeyn fick punka, IGEN) eller att någon hade sagt "cp-kärring" åt kemiläraren. Ja, man kan ju lugnt konstatera att de senaste 15 åren medfört små förändringar här och där.
Oj voj, vaddå tappa tråden? Ett kort inlägg och hur vi har det var det ju?
Ja, alltså:
M är ju bara så jäkla go! Hon pratar på, konstant. Ingen fråga om vem som är far till detta barn. Hon är självsäker, stark och målmedveten, och ingen dum liten dam. Just nu arbetar jag på att säga nej och lära henne att hon inte alltid är mittpunkten i allt, för hennes ego är också väldans starkt. Och det går ganska bra; häromkvällen när hon tjatade om att jag skulle leka med henne och jag sa nej försökte hon först med att " jaaa-jaaa, du måst göra annat och jag får leka själv. Men sidu mamma jag vill ju leka med dig för att jag ÄLSKAR dej! Och vet du pappa leker ALLTID med mig när jag vill." Mmmmhmmmm? Nå, jag sade nej och bad henne sluta tjafsa och leka själv. Då satte hon ner sig, härmade mig med gnällig röst och sucka sen "okej då. Men kanske du kan leka med mig sen när jag fyller tre år, i december?"
Nåjåå, det kan jag väl kanske. :) Men för två veckor sen skulle vi har varit vid itkupotkun redan i detta skede, så vi har nog gjort framsteg!

Å och V börjar vara vana med macken-rutinerna. Och tack vare Polle, Ds nya mönkijä, har dom nu dom roligaste "promenaderna" EVER med husse; full fart genom åker och skog, alla tre män lika exalterade!
Ochom en månad är det semester! En vecka på långtbortaåland (lanzarote) ska bli jätteskönt! M är redan taggad!

Och hemmet börjar nå feng shui småningom. Så gott det nu går med alla sabotörer jag bor med! Hästens år är ganska enkelt inredningsmässigt och lovar ju en hel del gott om det vill sig väl!
Jo och så bör nämnas att jag har använt min symaskin och träffat några vänner, bådadera inom januari! Så kanske det här med egentid från macken tar sig det med!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Skapa flashcards