Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Plus och minus

Av Elisa - 9 februari 2014 23:31

Det är ju nu så, att jag är väldigt obloggad. Har varit lääänge utan detta utlopp, och allt i mitt huvud ska ju ut, det kommer så fort jag öppnar käften eller loggar in här. För jag tycker ju att mina juttun är så himla bra. Så tyvärr är det långa, antagligen trista och totalt osammanhängande inlägg nu tills allt är ur systemet. Så här är dagens:
Jag är en väldigt positiv människa, har alltid varit. Och menar nu inte att jag alltid är jättekiva och huippu att umgås med, men jag ser alltid positivt på allting först. Sen kan jag få en negativ uppfattning om nåt, men jag utgår alltid ifrån att det är bra; att nya människor jag träffar är kiva, att nya system, regler och ideer är bra och att det mesta går att lösa/fixa.
Och vet ni vad som sen händer om jag tvingas umgås med en perus-negativ person? Jag blir helt ställd, tom i huvudet och handlingsförlamad. Jag bara snurrar på fram och tillbaka och vet inte hur jag ska svänga mig.
HUR orkar dessa människor finnas? Det måste ju vara så att neggon tycker om att vara miserabla, vilket betyder att dom egentligen inte ÄR miserabla? Dom trivs ju med det? Och HUR kan man göra det? Och varför? Får man inte ont i ansiktet av att aldrig le? Blir det inte sjukt i ryggen att alltid hänga med axlarna? Och är det inte trist att sprida galla på sin omgivning tills alla hänger med axlarna? Eller anser dom att dom sprider välbefinnande, eftersom dom själva trivs i I-hate-life-hålan?
Undrar om dom ångrar alla gånger dom skrattat sen när dom ligger på sin dödsbädd?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Skapa flashcards