Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

Lanzarote + Ias händer = inte sant

Av Elisa - 13 februari 2014 20:16

Oj vad jag väntar på vår resa! Det ska bli så SKÖÖÖÖNT!! Förra sommaren rusade förbi för oss, konstant stress, än hit och än dit. Min första minnesbild när jag tänker på sommaren är vägen till bromarv. Den kördes otaliga gånger, men eftersom vi helatiden jobbade fick man aldrig vara på stugan så länge att man faktiskt skulle känna sig ledig. Och det känns som att jag missade M totalt förra sommaren, eftersom hon hängde med mommo och moffa på stugan och jag och D bara jobbade. Så den här semesterveckan känns som en lottovinst!

Och nästa sommar ska vi försöka ha litet mera ledigt. Vi ska försöka krysta fram två sommarjobbare (gud vet hur det ska gå till) så att vi kan ta det litet lugnare. Och så har vi ju bara två personer på semester denna sommar, mot fyra ifjol, så det ska väl hjälpa till litet det också.

På hemmafronten är sommarprojekten främst garage och ved. Tydligen måste vårt garage nu isoleras och lagas varmt. Suck. Jag känner ju att gården skulle kunna få sig ett lyft? Och hundstaketet kunde lagas klart? Och så vill jag ju bygga ett litet utedass? Och jordkällare? Och jordgubbslandet, potatislandet och allt sly som borde röjas bort? Fast jo, kanske ett varmt garage är viktigare. Men utedass är ju så mycket roligare!!

Min symaskin och jag dejtas igen. Vi hade ca 1 års paus från varann, och när vi tog upp kontakten igen insåg jag genast hur mycket jag saknat den kärringen! Hon är envis, högljudd och en himla humörs-typ, men när det funkar så har vi så himla kul tillsammans.

Nu borde jag komma på ett sätt att inte stöta mina händer och hitta en salva som gör dem mjuka och lena. Salvor jag provat: alla som finns. Hemmatrix jag provat: alla som inte innebär salt eller citron. Antal sår på mina händer just nu: 7 på vänster, 4 på höger. Och små jäkla rispor och skrubbsår räknas inte, här pratar vi kratrar som sträcker sig in till benet och kan gömma små husdjur och tomtar. Min fumlighet går liksom i vågor; i ett skede var mina ben så förstörda att dom hade kunnat vara med i värsta skräckfilmen. Sen var det ryggen och sidan i ett skede, såg ut som en uppdängd hemmafru från Kentucky. Men nu är det alltså händerna. Och i övrigt skulle ju inte detta vara ett problem, men dom ska ju bli pimpade! Vår Cupsolo kaffekokare (som vi helt enligt min förutspåelse slutade använda efter 2 månader) böts mot ett frissabesök och en uppsättning naglar. Och faktum är att sätter man akrylnaglar på dom här händerna blir det nog som att hänga en guccidress på ett fyllo. Oj voi.

Det är ju det här med dom stora ilandsproblemen igen. :)

Och os-hockeyn har kommit igång! Jei!

Den tråkiga, stillsamma gråa vintern börjar nå sitt slut och allt börjar komma igång igen. Jag har fått dom där tråkiga månaderna jag drömde om i december och nu tar jag gärna emot mera umgänge, mera Matti, mera familj och hemmaprojekt och mera kunder som ger mera klirr i kassan! Tack!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Skapa flashcards