Alla inlägg under juli 2014

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen!
Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över stället och det har faktiskt lyckats! D bygger garage, "kör" bil på distans, jobbar och pajar på nya flickvännen (dator).
Å och V är sig lika; Å har samma inre zen på gångs som jag, och V börjar komma över saknaden efter sin flickvän. Det nya staketet håller V på gården lika bra som det gamla (= inte alls) och båda upplevde någon dags förvirring när vi sågade ner deras piss-en. Annars inget nytt där.
M blev mer och mer dagistrött längs med våren och jag blev mer och mer övertygad om att hon behöver slippa till ett större dagis med flera barn. Till sist vägrade hon äta på hela dagen och grät från det att vi lämnade henne tills hon hämtades så då ringde jag koordinatorn och begärde ny dagisplats. Få se om/ vad dom hittar åt oss, hoppas på det bästa.
När det blev sommarlov fick vi direkt vårt ilopilleri tillbaka! Hon fick trampolin i 3-årspresent och den är POP!! Förutom den är favoriterna muistipeli, pussel, prinsar och prinsessor, boom kah och att fara på "rekti". Finskan har rostat litet längs med sommarlovet så om vi inte får någon form av finska inblandad i det nya dagissystemet kommer jag nog att fåbörja prata finska med henne litet här hemma för att hålla det i minnet. Hon vill promt sova utan blöja men har svårt att vakna i tid när hon behöver kissa. Tur att det är sommar så byket torkar fort! :)
Hon räknar till 20, känner igen ett 10-tal bokstäver, skriver M på alla sina teckningar och kan med modell skriva matti. Pusslar 30-40 bitars pussel och klär på och av sig själv så länge inga knappar är involverade. Äter helst inge morgonmål, inga andra grönsaker än majs och gurka och gillar inte fisk annat än lax. Älskar alla tänkbara bär och frukter och försöker sgs varje dag diskutera sig till litet "gottigott" (godis). Vi kör med sporadiska "karkkidagar" och glass när humöret faller på. M äter helst en Magnus.
Jag tiggde till mig en dremel till födelsedagen och beställde en dubbeltrumlare så har jag en minut över slipar jag sten!
För tillfället har vi två helger utan program före oktober så tråkigt är det fortfarande inte på någon front här!
Imoron styr vi kosan mot skären för en natt så mitt inre zen ska få sig litet smörj.
Ajjo; i magen är allt status quo så som det nu ser ut slipper jsg opereras på en tid ännu. Och på måndagen ska jag ge blod första gången på 4 år! Har ju 7 liter att betala tillbaka så lika väl börja arbeta av det nu då!
Ursäkta det tråkiga inlägget men vill minnas dessa grejer.
Nästa måste bli kundbetjäning för det finns så mycket att säga om det!

Skapa flashcards