Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Knyppel och knåp i vår kåk

Av Elisa - 9 april 2012 18:41

Oj jisses så den här påsken har varit matfylld! Jag har ätit så mycket att jag inte kan minnas när jag senast var hungrig! Tror det börjar ta en ände mitt mager-flyt. Börjar få sån där kinder-figur. Men det göööör inget! Jag ser det mer som mjuk och go. :)

Påsken var skoj även förutom maten. Hushållet var fyllt med småbarnsföräldrar och småbarn, god mat, choklad, VÄRLDENS BÄSTA PASHA och chips! Men alltså Pashan! Jag var så skeptisk och dryg när L började tala om pasha, jag föreställde mig nåt småslemmigt med russin och äckel. Jag var så skeptisk att jag köpte en stor skål påskchoklad så det skulle finnas NÅT gott till kaffet. Och så kom the pasha of the year och svepte mig HELT! Kan inte förstå hur jag kan ha fått pasha så om bakfoten? Är det månne namnet? Pasha. Det låter ju som nåt äckligt gammalt. Men guuud va gott!

Och på söndag packade vi oss iväg till pojo, återförenades med pojkarna som firat påsken där och klämde in mera mat och ett ännu godare rödvin! Och chokladmousse och persikapaj och mera choklad. Så seriously, behöver inte äta på en vecka nu!

Förutom alla mina matorgier har jag jobbat litet (på mitt riktiga jobb!), sytt, virkat, krattat och pysslat. Har alltid med jämna mellanrum sytt lapptäcken som sängöverkast åt mamsen av överloppstyger och tycker det är kul med lapptäckesteknik, men nu har jag hittat ännu snäppet roligare: Baby- och barnlapptäcken! Det var L som började prata om det och jag måste ju genast prova, och oj vad kul! För det är så mycket mindre yta så man kan leka mera med färger och så går det ju så fort! Och allt som går fort gillar jag ju, som känt! Så nu syr jag lapptäcke-påslakan så det tjuter om det! Ja, och så väver jag matta mellan varven. Och virkar på en mössa till M, men har fortfarande inte riktigt fått touchen på det, det blir ettdera små hjälmar eller stora plastkassar av dem. Men säkert lär jag mig det också, efter 7 mössor eller 30.

Kommande veckan innehåller litet matbutik, litet bibba, litet babymat (snart orkar jag inte längre, utan sätter hela familjen så smaklös mat!), litet (min)mommo besök, möjligvis litet trädgård och så mitt hundstaketsprojekt! Och jooo, ska försöka leverera en bild också, eller två!

Allmänt

 
 
Ingen bild

mamsen

14 april 2012 09:27

Kom just på att vi ska söka upp gardinerna du ska ha till mattrasor, de ha vi ju glömt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Ovido - Quiz & Flashcards