Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Hjälplösheten

Av Elisa - 4 januari 2012 18:05

Alltså jag blir så arg på mig själv/oss! VARFÖR lade vi inte in en köksvedspis när vi byggde huset? Vi t.o.m funderade på det, men bestämde att nä. Huuuur dum får man bli?? Och VAR är vår jordkällare, dit man kan föra maten när kylskåpet inte funkar? Och brunnen man får upp vatten ifrån manuellt? Var är den?

Vad jag alltså egentligen är arg på är att vårt hushåll är så beroende av ström. Så jävla dumt. Var utan 3 timmar idag igen, och hann bli sur och lugna ner mig pånytt innan den kom tillbaka. Men nu har vi en gasplatta iallafall så jag behöver inte värma vatten i takkan längre. Och en hel del vatten har jag bunkrat upp med i bastun, så det tar inte heller slut i första taget. Men nästa hus ska definitivt ha den där köksvedspisen!

Fast det här med polbyte verkar ju trassla till vårt klimat en hel del, så kanske vi får tänka om och installera vedspisen redan om nåt år? Teorin om att polerna abrupt byter plats 21.12 som mayorna tror köper jag inte riktigt, tidigare när det hänt har det varit en process på 1000 år eller mer, men jag tror bestämt att det är på gång. Eller, vetenskapsmännen har ju bevis på att det är på gång redan. MEN, däremot tror jag vårt klimat kommer bli bara mer trassligt efterhand och då skulle ju den där vedspisen inte sitta så illa. Men faktum är ju att i dagens värld kommer vi inte långt utan den jävla strömen. Och det är dom väl medvetna dom, dom där blodsugarna där på fortum! Enbart av princip, och för att jag är MÄNSKLIG och värnar om mina medmänniskor och VILL FOLK VÄL, skulle jag ALDRIG börja jobba för Fortum. Inte för att dom skulle vilja ha mig heller, men fast jag skulle vara superduperingengör skulle jag aldrig sätta min fot där!

 
 
Ingen bild

mamsen

9 januari 2012 17:14

De krävs nog JÄTTELÄNGE tid att anpassa sig till nåt nytt system. Så galen var jag efter bara 3,5 dagar utan ström. Låtsas nog vara naturnära o sådär, men sen när det gäller så blir jag BARA galen. Suck. Människans "rätta jag" kryper fram när strömmen krupit i gömman.

 
Ingen bild

Elisa

10 januari 2012 12:42

Hahahaa, jo, utan ström får man genast data-abstinens!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisa - 9 september 2015 11:26

På något vis tycker jag att det är litet hysteriskt detta ramaskri över den senaste nedskärningen (det här med söndagstillägg, semestrar etc).  Jo, nu är ju jag en sån där rik företagare med massa pengar, stora hus och dyra bilar, men det känns nog...

Av Elisa - 1 juni 2015 20:13

Jah, här har det ju varit minst sagt lugnt. Räknar med att alla gett upp och slutat följa den här (totalt döda) bloggen, så nu passar jag på att vara litet politiskt okorrekt och allt möjligt annat hemskt som detta följande kan uppfattas som.  Men ...

Av Elisa - 19 juli 2014 00:16

Jahapp, det var en tid sen igen! Allt knallar på antar jag, inga stora förändringar här på berget. Jag har funnit (och hittills lyckats hålla fast vid) någon form av inre zen vad gäller firman. Har helt enkelt bestämt mig för att inte ta stress över...

Av Elisa - 28 mars 2014 12:05

Sitter hemma i maginfluensa och har inte så mycket annat att göra än se på dålig tv och fundera på livet. Så jag började tänka på förra året och konstaterade att 2013 aldrig fick någon summering i januari. Så jag ska ta en blick bakåt: I januari ...

Av Elisa - 25 mars 2014 21:15

Saker man inte kan göra med akrylnaglar (eller vad det nu sen är för material på finhetsnaglar): 1. Peta sig i näsan. Om man ändå måste, får man näsblod. 2. Klämma finnar. Det gör mera ont i fingret än på kinden. 3. Få ut ansiktskräm från en burk....

Ovido - Quiz & Flashcards