Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Elisa - 9 augusti 2012 22:10

Tja, vi är ju litet låtsas-busy här när D är borta, så bloggen är ganska trist och livlös. Men det karppar kanske upp sig till hösten, när jag inte behöver krypa omkring i varje jäkla buske och dike och plocka "bää". Blåbää, jordgubbsbää, smultronbää, hallonbää, vinbää och körsbää. Och sen när vi båda e helt slut och har 2-veckors diarre, då ska vi gung-gung. Fåreeever änd eeever. Har faktiskt INGEN aning om hur den här ungen ska klara av höst och vinter! Fast kanske vi åkar pulka, kälka, peffis och plastpåse sen så rövarna blöder.
Ja, jag låter kanske litet negativ ikväll men just nu har M en sån himla mängd energi att jag är litet matt i benen och hjärnan. Hon arbetar hårt på att lära sig prata och jag förstår inte ett juta! Och hon rör sig konstant, litet som en myra; hit och dit, helt obehindrat och till synes helt planlöst. Och inte ens två roliga program per dag tröttar ut henne! Vi far hit och dit, till alla vi känner, och leker, dansar, gungar, hoppar, pratar, springer och skrattar. Och så kommer vi hem och jag är helt FÄRDIG, och M ser på mig som att "jahapp, whats next?". :)
Kanske min brist på energi är ett resultat av min nya tant-kropp? Det hände nåt när jag fyllde 30, på två veckor gick jag upp 5 kg och nu tänker jag bara på chips, choklad, karkki och rödvin. Äter som en häst och helatiden och ser fram emot södernresan mest för maten. Så man blir väl kanske litet matt av sånt också.
Litet bilder på det:

Ovido - Quiz & Flashcards