Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Elisa - 27 augusti 2012 21:52

Den gör just det, tiden. Rusar iväg, medan jag står och undrar hur jag ska använda den klokast. Voi voi. Sen senast har vi pysslat med så mycket, igen. Målade sängen vit, eldade upp ett halvt års mjölkburkar, städade svärmors vind, målade några bänkar, lagade en hylla, fick hem vårt gudomligt fina skrivbord som duktiga moffa snickrat ihop. Städat, plockat bär, gungat, lekt, sjungit, lärt M nya ord (det är enkelt, man bara upprepar ordet två gånger långsamt. Världens tjatter- och härmapa!), städat gården litet, virkat, stickat och sytt så jag inte vågar beställa tid till A, det kommer göra så ONT, och konstaterat att mina tomater inte kommer hinna bli röda före år 2013.

Förra natten fick M feber, så idag har vi legat i soffan och kramats och sett på mumin. Ganska skönt det också.

Och bloggen hade haft ett tillfälligt kommentar-stärv, men håller med er alla, syster, mams och Boa! :)

Och se så fina Ms ettårsbilder blev!

                     

Av Elisa - 27 augusti 2012 21:39

Alltså, det ska bli gårdsloppis på vår gård! Nu i lördag, dvs 1.9 kl 10 - 13!

Där säljs ALLT! Mitt hem bidrar mest med böcker, babystuff, mattor, gardiner, kläder och småmöbler. Svärmor säljer ett gammalt matbord med pinnstolar, MASSOR böcker, alla möjliga roliga gamla gamla gamla prylar vi hittade på hennes vind, och mycket kärl. Arabia, iittala, nuutajärvi samt en hel del plåt(?)-kärl. Eller mässing eller nån annan metall, don´t ask me.

P, R och L säljer inredning, babykläder och vuxenkläder, syster bidrar också med kläder och så kommer det nåt från D:s mommo (dvs really old stuff) samt kanske barnspel (N?) och möjligtvis litet större småbarns kläder också, om T dyker upp!

Så det blir nog fullt med grejer hela framgården, och åtminstone det jag säljer är skit-as-billigt!! Så nu hoppas jag innerligt att det kommer mycket folk också! Har ju aldrig ställt till med gårdsloppis tidigare, och det skulle vara så trist om det blir dåligt med folk. Så alla meeeeed, kooooom och shoppa!!!! Och köp min gamla gungstol!

Ovido - Quiz & Flashcards